Nowa stacja PKP w Chorzowie za 4 lata. Znikną też szlabany na Strzelców

Chorzowianin 2018-01-05 | Komentarzy: 0
Spółka PKP Polskie Linie kolejowe ogłosiła przetarg na kompleksowy remont odcinka linii kolejowej 131 pomiędzy Chorzowem Batorym a Nakłem Śląskim. Wykonawca wyłoniony w przetargu wymieni torowisko oraz zbuduje nowy peron o roboczej nazwie „Chorzów Uniwersytet”.
Nowa stacja PKP w Chorzowie za 4 lata. Znikną też szlabany na Strzelców

Nowa stacja powstać ma w okolicy ulicy Głogowskiej. | wiz. pam, map.google.com

Od lat trwa w Chorzowie dyskusja o przyszłości komunikacji kolejowej. Pojawiały się głosy, by przenieść ruch śladem dawnej kolei piaskowej na obrzeża Chorzowa. Tymczasem władze już latem zapowiadały dużą inwestycję PKP, która ułatwić ma poruszanie się nie tylko korzystającym z pociągów, ale też kierowcom i pieszym. 

Teraz, kiedy Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg, reorganizacja ruchu kolejowego w naszym mieście staje się faktem. Między innymi powstanie nowy peron.

– Nowa stacja w Chorzowie to pewnik. Roboczo nazywana jest „Chorzów Uniwersytet”, co może się jeszcze zmienić, ale na pewno peron powstanie – mówi Jacek Karniewski z oddziału południowego Polskich Linii Kolejowych.

Studenci, chcąc dojechać na kampus Uniwersytetu Śląskiego przy ul. 75 Pułku Piechoty będą wysiadać w okolicy ulicy Głogowskiej, skąd na zajęcia dojdą w 10 minut. Czas dojazdu z Katowic będzie więc krótszy niż podróż autobusem, zwłaszcza w godzinach szczytu. PKP planuje też zwiększyć liczbę przejeżdżających przez Chorzów pociągów linii regionalnych, by jak najlepiej skomunikować metropolię.

To nie jedyna zmiana, jaka czeka chorzowian w związku z inwestycją PKP. 

W planach jest remont peronów na stacji Chorzów Miasto. Zniknąć też ma budynek dworca. 

Tymczasem na ul. Strzelców Bytomskich nie bedzie już rogatek, a za to powstanie wiadukt kolejowy.

W styczniu zeszłego roku z przejazdu zniknęła budka dróżnika. Teraz planowana jest likwidacja rogatek i budowa wiaduktu | fot. archiwum

Usprawniony ma też być przejazd pod wiaduktem przy ul. Floriańskiej. Ruch odbywałby się tu jednocześnie w obu kierunkach. Z kolei wiadukt przy ul. Legnickiej przeszedłby kompleksową modernizację, uwzględniającą budowę obwodnicy DK 79.

Prace na odcinku Chorzów Batory - Tarnowskie Góry współfinansowane są ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Infrastruktura i Ochrona Środowiska. Wartość inwestycji dla odcinka Chorzów - Nakło Śląskie wynosi ponad 966 mln zł. Chorzowska część trasy ma zostać oddana do użytku do końca sierpnia 2022 roku.

Patryk Mataniak

Reklama:

Dyskusja:

Polityka plików "cookie"

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w polityce prywatności.