Z Chorzowa do Siemianowic pojedziemy pociągiem? PKP wyjaśnia.

Obecnie ruch pasażerski obsługują w Chorzowie stacje Chorzów Miasto i Chorzów Batory. | fot. archiwum
Rewitalizacja tej trasy jest szczególnie ważna dla przewozów towarowych. Po remoncie pociągi będą mogły jechać tamtędy nawet do 80 km/h, co otwiera drogę do prowadzenia ruchu pasażerskiego. Jednak Jacek Karniewski z biura prasowego PKP PLK rozwiewa wątpliwości.
Czytaj też: Nowa stacja PKP w Chorzowie za 4 lata. Znikną też szlabany na Strzelców
– Remontowany odcinek w założeniu prowadzony jest tak, by nie obciążała ruchu pasażerskiego na głównej magistrali, więc nie planujemy na niej pociągów osobowych. Ewentualnie, może być wykorzystywany dla pociągów pasażerskich jako objazd, ale na co dzień jest i będzie to trasa towarowa – wyjaśnia J. Karniewski.
W ramach prac przebudowane zostaną m. in. stacje Siemianowice Śląskie i Katowice Szopienice Północne. Jednak peronów nie będzie.
– Nie jest to stacja w rozumieniu pasażera. Chodzi o przebudowę miejsc sterowania ruchem pod kątem usprawnień technicznych – tłumaczy rzecznik kolei.
Oprócz stacji przebudowana zostanie sieć trakcyjna, PKP wymieni też około 49 km torów, 78 rozjazdów. Odnowione będą budynki inżynieryjne.
Projekt „Prace na liniach kolejowych nr 132, 147, 161, 180, 188, 654, 655, 657, 658 na odcinku Gliwice – Bytom – Chorzów Stary – Mysłowice Brzezinka – Oświęcim oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka". o wartości ponad 360 mln zł (netto) będzie współfinansowany z POIiŚ 2014 – 2020. Realizacja prac planowana jest na lata 2019 - 2023.
Reklama:
Dyskusja: