Małe sklepy mogą konkurować z supermarketami

Chorzowianin 2012-05-08
Sposobem na ratowanie małych przedsiębiorstw są inicjatywy takie jak Program OnPay, który dzięki atrakcyjnym zniżkom i nagrodom przyciągnie klientów do lokalnych sklepów.
Małe sklepy mogą konkurować z supermarketami
Pionierska inicjatywa właśnie rusza na Śląsku.

W dwóch pierwszych miesiącach tego roku liczba bankrutujących sklepów wzrosła do 80% – czytamy w raporcie Euler Hermes, który porównuje liczbę bankructw z rokiem ubiegłym. Według ekspertów jest to efekt przede wszystkim nasilającej się konkurencji ze strony dyskontów, sieci supermarketów i hipermarketów. 

Według danych firmy Euler Hermes w pierwszym kwartale tego roku ogłoszono 227 upadłości (w roku ubiegłym – 193). Zdaniem ekspertów tak wysokiego wskaźnika bankructw sklepy detaliczne dawno nie zanotowały. Ten negatywny trend widzą też właściciele małych i średnich firm, dlatego by wzmocnić swoją pozycję na rynku chętnie przyłączają się do pierwszego w Polsce programu OnPay.

- Prowadzimy sklep od 9 lat i jest coraz gorzej. Z roku na rok zarabiamy mniej – mówi Marcin Kościk, właściciel małego sklepu "Dom-Partner" przy ul. Szkolnej 8 w Świętochłowicach - OnPay daje przedsiębiorcom sporą szansę na wyjście z trudnej sytuacji. Już zauważyliśmy zainteresowanie klientów Programem, dopytują się o karty, rabaty, o to jakie nagrody mogą zdobyć. OnPay jest antidotum na kryzys lokalnej przedsiębiorczości, bo przyciąga klientów, którzy wychodzą ze sklepu zadowoleni. Dzięki programowi będziemy mogli na równym poziomie zacząć konkurować z zagranicznymi sieciami.

Eksperci są zgodni – trzeba promować proaktywne postawy
W realizację projektu włączył się Bełchatowsko Kleszczowski Park Przemysłowo Technologiczny Sp. z o.o. Specjaliści są przekonani o sukcesie przedsięwzięcia.
- Programy takie jak ten warto wspierać. Idea OnPay opiera się na założeniu, iż program lojalnościowy, który łączy możliwość robienia tańszych zakupów i otrzymywania nagród, skieruje uwagę konsumentów na rynek polskich przedsiębiorców. Jest to innowacyjne rozwiązanie, które zawiera sprawdzone i skuteczne działania marketingowe. Dzięki OnPay lokalni przedsiębiorcy zyskają grono lojalnych klientów, a obecność dużych dyskontów nie zagrozi ich Idea OnPay jest innowacyjna i opiera się na sprawdzonych działaniach marketingowych – przekonuje Dariusz Stępczyński, Prezes Zarządu BKPPT Sp. z o.o. - Mechanizm akcji jest prosty. Klienci mający kartę OnPay dostają rabaty w lokalnych sklepach partnerskich, zbierają punkty i wymieniają je na nagrody. W konsekwencji korzystają konsumenci i mali przedsiębiorcy, którzy zyskują grono lojalnych klientów.

Także zdaniem ekonomisty, dra Krzysztofa Koja, dziekana chorzowskiego Wydziału Zamiejscowego Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, pomysł ma szansę powodzenia. 
 - Współczesna gospodarka globalna wymusza postawy konkurencyjne i nic tego nie zmieni. Tylko aktywność biznesowa, szukanie wyróżników i nisz rynkowych oraz proponowanie niekonwencjonalnych, atrakcyjnych rozwiązań, pomoże małym i średnim przedsiębiorstwom w konkurencji z dużymi podmiotami sieciowymi. OnPay proponuje ciekawe założenia, warte uwagi. Powinien teraz przemówić do klientów i przedsiębiorców językiem korzyści i przekonać ich, że będą mogli kupować taniej. To poważne wyzwanie dla firmy, ale odważnie je podejmuje i to zasługuje na uznanie. 

Aktywność kluczem do sukcesu
Konieczność podjęcia aktywności przez przedsiębiorców podkreślają także pomysłodawcy i inicjatorzy Programu:
 - Mali przedsiębiorcy muszą wziąć swój los we własne ręce, my stwarzamy im ku temu warunki – mówi Adam Lewandowski, prezes firmy OnPay - Jeżeli lokalni przedsiębiorcy skorzystają z możliwości, które im dajemy podniosą konkurencyjność własnych firm, a tym samym umocnią swoją pozycję na rynku. Do tej pory nie mieli oni szans na uczestnictwo w dużych programach lojalnościowych – podkreśla - Prowadzimy liczne rozmowy z przedsiębiorcami i zachęcamy ich, żeby tę szansę wykorzystali. Wierzymy, że program odniesie sukces na Śląsku, następnie stopniowo będziemy wprowadzać go w innych regionach Polski – lada dzień rozpoczniemy działania na terenie Małopolski. Im więcej Partnerów przystąpi do Programy OnPay, tym większe korzyści przyniesie on jego użytkownikom.

Do Programu przystąpili już pierwsi przedsiębiorcy, co oznacza, że Program jest skuteczny, a uczestnictwo w nim się naprawdę opłaca. Wzrost świadomości przedsiębiorców z korzyści płynących z uczestnictwa w takim programach rokuje, że projekt odniesie duży sukces. Podobnego zdania jest również Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach:
 - Myślę że OnPay to ciekawa i potrzebna inicjatywa – mówi Paweł Pawelec, Prezes Delegatury RIG w Chorzowie – Cieszymy się, że OnPay proponuje przedsiębiorcom niekonwencjonalne narzędzie, dzięki któremu ich oferta będzie bardziej atrakcyjna i skutecznie przyciągnie nowych klientów. Dla wielu firm będzie to z pewnością duża szansa – dodaje.

Reklama:

Polityka plików "cookie"

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w polityce prywatności.